1-2.06.2024
6-7.07.2024
15-16.06.2024
20-21.07.2024
Kliniczna Terapia Wodna (poziom II)
PROGRAM SZKOLENIA
Dzień 1
Blok 1
- Podsumowanie wiedzy z pierwszego poziomu szkolenia - pytania uczestników i odpowiedzi.
- Pierwszy kontakt terapeuty z rodzicem pacjenta: lista pytań do rodzica (o stan zdrowia dziecka), ocena sytuacji i możliwości dla pacjenta, wskazania i przeciwskazania do Klinicznej Terapii Wodnej, koszt terapii, system pracy terapeuty.
- Trudna rozmowa – jak odmówić podjęcia się terapii.
- Rozpoczęcie terapii – pierwsze spotkanie terapeuty z pacjentem.
Blok 2
Rozwój dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym – co wzmacniać a co wygaszać.
Blok 3
Praca w wodzie
- Sposoby wejścia z dzieckiem do wody
- Pozycja bazowa w Klinicznej Terapii Wodnej.
Blok 4
Praca w wodzie
- Ocena potrzeb dziecka
- Czucie dziecka w wodzie, dopasowanie się terapeuty do dziecka – wstęp techniki normalizujące napięcie
Dzień 2
Blok 1
Przygotowanie dziecka do wejścia do wody – child handling.
Przygotowanie dziecka do wejścia do wody – child handling.
Blok 2
Praca w wodzie
Techniki normalizujące napięcie posturalne i budujące liniowość ciała - część 1
Techniki normalizujące napięcie posturalne i budujące liniowość ciała - część 1
Blok 3
Praca w wodzie
- Techniki normalizujące napięcie posturalne i budujące liniowość ciała-część 2
- Trener – demonstracja pracy terapeuty z pacjentem.
Blok 4
Kliniczna Terapia Wodna, a inne dostępne terapie dla dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcy.
Dzień 3
Blok 1
- Budowanie relacji z pacjentem.
- Budowanie relacji z rodziną pacjenta jako pośrednie działanie.
- Przygotowanie do pracy z pacjentem podczas sesji praktycznych.
Blok 2
Praca w wodzie
Sesje praktyczne studentów z pacjentami.
Sesje praktyczne studentów z pacjentami.
Blok 3
Praca w wodzie
- Trener – demonstracja pracy terapeuty z pacjentem.
- Sesje praktyczne studentów z pacjentami.
Blok 4
Panel pytań i odpowiedzi w zakresie pracy terapeuty z pacjentem.
Panel pytań i odpowiedzi w zakresie pracy terapeuty z pacjentem.
Dzień 4
Blok 1
- Wpływ komunikacji na terapię.
- Rodzaj komunikacji ze strony terapeuty.
- Budowanie prawidłowego nastawienia do terapii.
- Wsparcie pośrednie rodziców pacjenta.
Blok 2
Praca w wodzie
Sesje praktyczne studentów z pacjentami.
Sesje praktyczne studentów z pacjentami.
Blok 3
Praca w wodzie
- Dynamika sesji.
- Prawidłowy przebieg sesji (kolejność, bloki).
- Sesje praktyczne studentów z pacjentami.
Blok 4
- Panel pytań i odpowiedzi w zakresie pracy terapeuty z pacjentem.
- Zapowiedź III poziomu Klinicznej Terapii Wodnej – omówienie.
- Wizja biznesowa dla Terapeuty Klinicznej Terapii Wodnej.
- Rozdanie certyfikatów i zakończenie szkolenia.
* Program może zostać zmodyfikowany przez trenera ze względu na potrzeby uczestników szkolenia.
PROWADZĄCA SZKOLENIE
Aleksandra Koziorowska mgr fizjoterapii, certyfikowany terapeuta NDT – Bobath oraz terapeuta Watsu, instruktor Watsu na poziomie Warsu 1, Trener Biznesu. Od 2009 pracuje jako fizjoterapeuta dziecięcy wspomagając rozwój dzieci z problemami neurorozowojowymi. Od 2011 działa w ramach firmy Aleksandra Koziorowska Fizjoterapia Dziecięca. Od 2021 Prezes Międzynarodowego Instytutu Fizjoterapii Dziecięcej Sp. z o.o. rozszerzając swoją pomoc i wsparcie na całe rodziny dzieci z niepełnosprawnością. Uczestniczyła w 4 szkoleniach NDT – Bobath Podstawowych jako student i asystent oraz w 3 szkoleniach NDT - Bobath Baby ucząc się i asystując Nedzie Rotar . Swoje umiejętności komunikacyjne i szkoleniowe rozwijała na sesjach mentoringowych, szkoleniach trenerskich oraz dla mówców. Autor, Trener Klinicznej Terapii Wodnej. 14 -letnia praktyka zawodowawspomagająca dzieci z niepełnosprawnością.
MIEJSCE SZKOLENIA
Tarnowskie Termy
Tarnowo Podgórne, ul. Nowa 54.
KOSZT SZKOLENIA
METODY PRACY
1. Wykład.
2. Dyskusja.
3. Wymiana doświadczeń.
4. Ćwiczenia na lądzie i w wodzie.
CZAS SZKOLENIA
dwa weekendy
Formularz zgłoszenia na szkolenie Kliniczna Terapia Wodna - poziom II